M-am inrolat in urma cu ceva timp in randurile participanti la Blogal Initiative si acum, cand campania de inscrieri se apropie de final si dupa ce am digerat mai bine conceptul si mecanismul din spatele acestei initiative, cred ca pot raspunde mai bine intrebarilor campaniei de promovare.
Am facut primul pas manat de curiozitate si de dorinta de a intelege mai bine bloggingul, eu fiind un incepator, un novice al blogosferei. Mi-am spus ca initiativa organizatorilor este binevenita pentru mine, o buna ocazie de a interactiona cu oamenii din domeniu.
Privind retrospectiv, pot spune ca principalul lucru util pe care-l face BI este acela de a reuni sub aceeasi interfata cererea si oferta de publicitate pentru bloggeri incepatori. Campaniile organizate sunt ocazia perfecta pentru bloggeri de a-si testa capacitatea de a genera materiale publicitare si cu putin noroc, chiar posibilitatea de a castiga premiile puse la bataie. Pentru mine cel putin conteaza foarte mult si expunerea suplimentara de care am avut si am parte prin faptul ca am reusit sa ajung pe locul 3, un loc vizibil tuturor participantilor si altor vizitatori ai paltformei BI. Asta a insemnat pentru mine un castig in privinta traficului, tinand de mine capacitatea de a mentine acei vizitatori "trimisi" de BI.
Dar ca orice lucru facut de mana omunului si Blogal Initiative poate fi imbunatatit si voi insista in acest material pe aspectele care consider ca lasa de dorit si pentru care BI ar trebui sa revizuiasca normele ...
1) Pentru fiecare articol publicat care nu participa la campanii, BI acorda 1 punct.
In forma actuala regula incurajeaza bloggerii participanti sa posteze articole fara continut si relevanta, doar de dragul de a castiga un punct in plus. Vad multi participanti la BI care publica "articole" care constau intr-un simplu clip al unei piese ... Si daca publicarea unui astfel de articol de cateva ori pe saptaman poate fi acceptabila, sunt unii care publica 10 articole-ntro zi la acest mod ... Nu cred ca este OK si BI ar trebui sa-si revizuiasca regula in sensul de a acorda un anumit numar maxim de puncte pentru noile articole publicate intr-o zi. De exemplu ar trebui punctate doar doua articole pe zi ... din 10 cate publica X sau Y.
2) Ghift Shop-ul.
Idee interesanta cu o lansare mult asteptata, dar total dezamagitoare din perspectiva mea. Faptul ca pentru achizitionarea unui produs important trebuie sa participi la o licitatie nu mi se pare corect. Odata ce acele puncte au fost acordate pe o serie de criterii clar stabilite, ar trebui folosite ca atare pentru achizitionarea unor produse fara alte tertipuri.
3) Erori la accesarea paginii BI.
Aproape zilnic sunt moment in care pagina web a BI nu este disponibila, lucru care nu este tocmai onorabil.
4) Erori de alta natura.
Cum ar fi cea din imagine, cand un participant cu -9 (!?!) puncte apare pe locul 1 ... Super, nu?
Probabil ca -1 punct valoreaza cat 100 de puncte ...
5) Modul de stabilirea a castigatorilor campaniilor.
Am participat la 18 campanii organizate de BI si am citit din curiozitate o parte a articolelor desemnate castigatoare, multe fiind destul de slabe (dupa umila mea parere). Este clar ca intervine o nota de subiectivism la evaluare, ca se nasc multe controverse. Poate ar fi oportun ca juriul sa faca o selectie de 10 articole pe care sa le califice intr-o tragere la soriti finala, aleatorie, cel putin pentru locurile 2 si 3, pentru a ramane "clientului" satisfactia de a desemna castigatorul. In felul acesta procesul devine mai transparent si nu mai exista posibilitata interpretarii deciziei juriului, interpretare care a la long va dauna proiectului BI.
Una peste alta pot concluziona ca merita participarea la BI, mai ales ca o poti face printr-o simpla insriere, nefiind obligatorie si participarea la campanii.
Mai sunt doar cateva zile in care te poti inscrie, asa ca ce mai astepti :) ?
6 comentarii:
Campanii de advertoriale exacerbate?... Not for me.
Am mai scris si eu cateva advertoriale, dar incerc sa le mentin la minumum, deoarece prea multe pot stresa vizitatorii. Iar odata catalogat drept un blogger care scrie numai pentru reclame, greu scapi de stigmat...
E Ok BI, dar cum spuneai si tu, are oarecare hibe.
@intuneric si claudiu: pentru mine a fost o experienta interesanta pana acum ... cat priveste advertorialele incerc sa fac trei lucruri:
1) Sa nu scriu articole seci ci povesti interesante care sa faca adiacent trimitere si la elementul promovat;
2) Sa le intercalez intre postari interesante care sa "stearga" din pacatele advertorialului :D;
3) Sa nu (mai) exagerez cu numarul lor si sa ma limitez la un advertorial la cateva zile.
Ma inscriu si eu :)
Bafta :)
Multumim pentru feed-back
Trimiteți un comentariu
Parerea ta conteaza