vineri, 5 octombrie 2012

La volan (6): poluare pe patru roti

Traficul pe soselele si strazile din Romania este o adevarata jungla. Nimeni nu contesta asta si este clar ca va mai curge multa apa pe Dambovita (ca si pe celelalte rauri si raulete) pana ce soferii mioritici vor ajunge la un grad de civilizatie si la o conduita comparabila cu a celor din tarile apusene. Nu are rost sa insist asupra faptului ca fara aplicarea drastica a legislatiei rutiere soferii nu-si vor schimba in veci comportamentul animalic si instinctual. Totusi, sunt anumite categorii de infractiuni si nereguli care se vad de la o posta si este incredibil ca nu sunt sanctionate de catre organele abilitate.

Aerosoli in trafic

Nu exista zi in care sa nu ma intersectez in trafic cu 10-15 "masini" care lasa in urma lor un nor negru si dens de fum si noxe. Iar daca am "norocul" sa prind un godin de-asta pe 4 roti din urma, cu aerisirea pornita pe ventilatie exterioara ... Dumnezeu cu mila, ca risti sa mori asfixiat sau cel putin sa faci accident. Asa ca mi-a intrat in reflex sa comut aerisirea pe ventilatie interioara in secunda in care detectez godinul in trafic.

Cum spuneam, nu inteleg cum pot circula bine mersi pe drumurile publice astfel de surse de poluare, fara ca politia sa se autosesizeze cel putin pentru a verifica daca este facut ITP-ul la zi. Daca nici astfel de prezente in trafic nu sunt sanctionate, atunci ce asteptari sa avem de la autoritati.

---

Tot din seria "La Volan" - sfaturi si intamplari din trafic:
La volan (1): cu sau fara hands-free?
La volan (2): puterea de a rezista impulsului de moment?
La volan (3): trafic prin ploaie in Bucuresti
La volan (4): trecerea de pietoni
La volan (5): adrenalina pe patru roti
La volan (6): poluare pe patru roti
La volan (7): atentie, femeie in trafic!
La volan (8): manual de cunoastere si utilizare a autovehiculului
La volan (9): cutia neagra, versiune auto
La volan (10): cum traversam corect?
La volan (11): siguranta rutiera

12 comentarii:

Probiu spunea...

pai n-are nimeni asteptari de la autoritati :)

Taraboste t spunea...

Este si asta o problema ... daca nu incepem sa avem, si nu doar sa avem ci sa le si impunem, nu se va schimba nimic in tara asta si peste 100 de ani tot ca acum vom fi.

Baia Mare spunea...

La modul cum se fac ITP-urile...Nici nu ma mira ca avem din astea...

Taraboste t spunea...

Dar prea-s evidente magariile ...

tractari bucuresti spunea...

Platim taxe verzi pe te miri placi de baza si memorii ram. Astia cate au masini ce polueaza la superlativ nu conteaza...

Taraboste t spunea...

Oficialitatile acuza numarul mare de masini second hand care au invadat Romania, dar nu fac nimic privind respectarea normelor tehnice care sa le permita sa si circule. Probabil ca mafia ITP-urilor se intrepatrunde cu cercurile politice si de aici lipsa de interes in a stopa un fenomen (ITP-uri pe banda rulanta pentru masini care-si au locul la fier vechi) care le aduce bani.

Probiu spunea...

Saptamana viitoare am un ITP de facut, m-a chemat dupa 3 desi i-am spus ca e totul in ordine!

Taraboste t spunea...

Bafta si sa fie fara fum :)

Claudiu spunea...

Sa verifice Politia daca-i facut ITP-ul la zi? Cu 100 RON treci ITP-ul chiar daca-ti scoate masina fum ca o uzina...

Bucur spunea...

cand vine vorba de ITP aproape orice om are pretul lui :))

Taraboste t spunea...

@Claudiu @Bcuru:
Asa este; insa daca o masina scoate fum mai ceva ca o locomotiva ar putea solicita obligativitatea unei verificari in 48h la RAR pentru verificari tehnice, cu anularea ITP-ului si retinerea talonului pana ce masina este adusa in parametri de functionare.

Daca s-ar dori curatarea soselelor de gunoaiele respective, s-ar gasi o solutie legislativa pentru asta.

vienela spunea...

Eu sunt mai ingrijorata de analfabetii care au pus mana pe permise de conducere si ne pun vietile in pericol pe sosele. Daca nici pe aia nu ii vede nimeni, cum vrei sa vada fumul?

Trimiteți un comentariu

Parerea ta conteaza