luni, 18 februarie 2013

Talentul la romani

Ca suntem o natie talentata, stie toata lumea, tot globul, toata planeta ... vezi Nastase, Nadia, Tiriac, Hagi si alte talente asemenea ... nu mai e nimeni pe Pamant ca noi ... :) Daca apropii putin lupa, vezi ca de fapt suntem o tara mai mult plina de talente si mai putin de talentati ... vezi Dorobanti, Magheru, Decebal ... lumea-si etalaza cu surle si trambite talentele in masini si toale de lux, gadgeturi de ultima generatie si limbaj propriu, "codificat".


Insa "Romanii au talent" reuseste sa scoata la iveala si latura ridicola a talentului la romani. Am constatat cu surprindere ca desi toata suflarea romaneasca a urmarit Vineri seara cu sufletul la gura modul in care se produceau pe scena ProTV-ista talentatii conationali, eu habar n-aveam de marea (re)lansare a show-ului, a "n"-a editie in care o sleahta de disperati se fac de cacao in vazul unei intregi natiuni pentru 2 poli si-o strangere de mana.

Am vazut o frantura de stire si doi romanasi etalandu-si talentul pentru a-mi reitera sentimentele de voma si repulsie pe care le cunosteam de la editiile trecute. E clar ca nu intru in targetul emisiunii ... Nu-i vad hazul, rostul, menirea ... nu in formatul asta. Demersul este acela de a se face bascalie de "talentul" unor amarasteni, pentru amuzamentul catorva milioane de telespectatori ... incredibil ce audienta face circul ridicat la rang de show national.

Tu ce concurent preferat ai ? :)

22 de comentarii:

DoarBaiaMare spunea...

Recunosc ca la primul sezon m-am uitat..Eram curios..Insa emisiunea era destul de penibila inca de pe atunci...

Taraboste spunea...

Circ ieftin ... dar de-la ieftin rau ...

raul rual spunea...

Am mai zis, nu cei care merg acolo sunt de vina, ci cei care-i trimit acolo. E bine totusi, emisiunea arata nivelul talentului in Romania iar audienta arata nivelul culturii consumatorului.

Taraboste spunea...

Problema e a toata lumea arata cu degetul in alta parte ... massmedia catre consumator (asta se cere asta dam), consumatorul catre massmedia (asta se da, asta inghitim) ... pana la urma este un raport cerere-oferta, insa si ofertantii ar pueta educa putin cate putin consumatorii ...
Dar de ce s-o faca daca merge bine-asa?

Claudiu spunea...

Nu-i nimic incredibil, pentru ca asta-i nivelul. Pe principiul: de unde mai mult, daca atata e.

Taraboste spunea...

Raman la parerea ca massmedia (in speta realizatorii emisiunii) are apacitatea de a educa publicul. Ca m-am saturat de dejectiile proliferate ... de-asta nici nu prea mai deschid televizorul si citesc stiri de pe portalurile de-afara ...

silavaracald spunea...

Eu nu ma uit deloc la el, asa ca n-am niciun preferat. :D

Taraboste spunea...

Raspuns corect :)
Felicitari.

Paul spunea...

Stiu ce e Romanii au Talent, stiu ca se premiaza prostia si hotia, dar eu unul ma uit la tembelizor.

Taraboste spunea...

Fiecare cu pacatele lui ...
Pot sa te intreb "de ce"?

Savoir Faire spunea...

Daca as fi vazut la acea emisune doar talent si non talent, probabil ca mi-ar fi placut, dar mai vad si prostie, hotie, manipulare si prefacatorie.
La primul sezon mi-am spus in sinea mea ca o sa castige cineva care nu merita, deci am urmarit emisiunea sa vad daca se adevereste.
La al doilea sezon m-am uitat cand nu aveam documentare, dar s-a repetat povestea.
La al treilea sezon (am inteles ca deja a inceput) e foarte probabil sa se repete din nou povestea, asa ca am decis sa nu dau atentie.

Anonim spunea...

Daca se transmitea un concert simfonic,un concurs de sah sau derezolvat probleme de matematica, crezi ca se uita cineva? Daca publicul asta pricepe, asta cere! Si asta i se da...Concursurile de cultura generala nu prea mai fac audienta si nici nu se gasesc prea multi participanti. Pe cand "behaitori" pe toate drumurile...

Viola spunea...

Cei care au talent, nimic de zis, da' sà faci audientà pe spinarea unor amàràti, e prea de tot.. Asa o fi licenta originalà a emisiunii cànd au cumpàrat-o, dà' tot nu sunt de acord! Nici nu mà mai uit...

Yamasha spunea...

recunosc ca n-am vazut emisiunea, doar ce am citit pe bloguri articole si...au fost multe, multe!
nu m-am uitat la primul sezon, nu ma uit nici acum.

Taraboste spunea...

Nu vreau sa ma dau rotund ... insa emisiunea asta nu mi-a placut de la bun inceput. Chiar nu merita sa pierzi ore (!?) pentru a urmari asa ceva cand poti folosi timpul acela pentru lucruri mult mai utile, cum ar fi un somn bun :)

Taraboste spunea...

Ai dreptate, insa in ritmul asta vom asista la abrutizarea continua si constanta a publicului. Faptul ca o mana de oameni care conduce massmedia poate manipula o tara este o problema delicata, motiv pentru care politicul considera oportun sa lase mogulii sa-si faca de cap pentru sustinere in momentele cheie.

Taraboste spunea...

O decizie inteleapta ... :)

Taraboste spunea...

Mai bine un fiml bun, o carte, un articol pe blog, un somn sanatos, o bere cu prietenii, o cina in doi ... atatea si atatea lucruri mult mai placute pe care un om cu toti boii acasa le poate face in schimbul orelor de circ.

Alexandru spunea...

Acolo nu sunt talente, este un show de televizune, de aceea este au un raiting foarte mare . O prosteala pe fata .

Florian spunea...

denumirea corecta ar fi "Tiganii au talent"...

Taraboste spunea...

Bine sintetizat ... si daca ne uitam la audienta, asta spune multe despre public, despre romani ...

Taraboste spunea...

Sunt si destui romani care se fac de cacao, iar cei care se uita himnotizati la "show" sunt si mai multi ...

Trimiteți un comentariu

Parerea ta conteaza