luni, 29 octombrie 2012

Painea noastra cea de toate zilele

Am crescut inconjurat de natura si obisnuit sa-mi culeg singur rosia de pe vrejul din gradina si marul din pom. Cand eram copil aveam printre sarcini verificarea cuibarelor pentru a aduna productia zilnica de oua ... Dar acum, sunt bucurestean cu acte-n regula si-mi culeg mai toate cele de pe rafturile supermarketului.

De ceva timp ma preocupa problema calitatii alimentelor si incerc pe cat posibil sa am grija la ce cumpar si de unde ... Si painea este unul dintre alimentele afectate de valul de E-uri care a inundat rafturile, dar si un produs pe care-l putem obtine relativ usor in bucataria proprie. Mi-am propus sa-mi cumpar un robot pentru paine, dar pana una alta exersez modul traditional de framantare si coacere a painii, ceea ce va reocomand si voua :)

Produsul muncii mele de ieri :)

Am inceput cu poza de final pentru a va face pofta, dar ... mai intai am pregatit aluatul ...


Dupa care am portionat coca pentru painici ...


Am introdus tava la cuptor ...


Iar finalul l-ati vazut deja: paine de casa, gustoasa si E-uri free :)
Sa-mi fie de bine.

12 comentarii:

Daniela spunea...

Offff ce pofta mi-ai facut. Nu am mai mancat paine de casa de.... nu mai stiu cand.

Taraboste spunea...

Daca vrei iti dau reteta ... se face extrem de usor si in seara asta poti manca o paine facute de manutele tale :D

întuneric spunea...

Sa stii ca masina de paine e o investitie buna.

Taraboste spunea...

Stiu :) Nu prea am spatiu in bucatarie, asta e singura problema :) Si faptul ca mananci cam multa paine :D
Dar tot imi cumpar, macar cadou de Craciun :)

Adriana spunea...

Weekl-endul acesta am mancat si eu paine facuta in casa dar la cuptor de caramizi... la tarea la bunici..:D

Taraboste spunea...

Eeee ... viata la tara ... nice :D

Unknown spunea...

:) La fiecare doua zile mama face paine in casa. O face cat se poate de traditional. Pana si faina e a noastra, din graul nostru :)
Adica eu acasa mananc doar asemenea paine. De vreo 12 ani... :)
Ma uimeste si ma bucura ca tu, ca barbat, ai avut curaj sa faci paine. Felicitari!

Taraboste spunea...

E bine ca poti controla si calitatea fainii ... se mai gaseste drojdie traditional, la pachete ca alea de unt? Ca nu prea-mi place ce scrie pe pliculetele cu praf de drojdie :D
Chiar imi place sa mai bucatarisesc din cand in cand ... este chiar relaxant :D

vienela spunea...

Imi propun mereu sa fac paine in casa, dar aman si aman, timpul este tot mai scurt, iar eu tot mai obosita. Abia cand vad la altii mai bag si eu mana in castron. :))

Taraboste spunea...

Mobilizarea este mai greoaie :)
Dar merita efortul ...

Viola spunea...

M-am convins pe pielea mea cà màncarea fàcutà la robot nu iese la fel ca atunci cànd o faci cu màinile tale!......Màncarea fàcutà de tine isi prinde gustul din tine, un ceva ce ai doar tu... Dacà nu ai timp sau nu sti sà gàtesti, e bun robotul...

Taraboste spunea...

Interveni aspectul spiritual ... o particica din tine ramane in ceea ce faci si ii da o rezonanta aparte :)

Trimiteți un comentariu

Parerea ta conteaza