marți, 19 martie 2013

Du-te bah la film ... !

Cum toate au un inceput, a venit vremea sa fac o recomandare pentru vizionarea unui film. De cativa ani reusesc cu mare greutate sa-mi strecor in programul cotidian activitati culturale, precum lecturarea unei carti, urmarirea unei piese de teatru sau vizionarea unui film ... Dar plozii au mai crescut si usor, usor incepem si noi sa reluam practicile premergatoare extinderii familiei ...

Asa se face ca saptamana trecuta am vazut ... Argo. Eram putin sceptic, mai ales ca Ben Affleck nu este tocmai actorul meu preferat ... asa ca aveam asteptari cu atat mai reduse de la Affleck, regizorul. Dar stiam ca a fost premiat cu Oscar pentru cel mai bun film asa ca am purces cu sotioara la vizionarea peliculei, la cinema :)

Si trebuie sa recunosc ca nu-s chiar fraieri cei din comisia de decernare a Oscarurilor ... Nu sunt mare critic de film, dar m-a impresionat placut inca din primele secunde. Modul in care esti introdus in miezul actiunii este magistral. Prin preambulul care trateaza problematica politicii americane in Orientul Mijlociu, cu reliefarea cauzelor care au alimentat si inca alimenteaza conflictul deschis SUA-Orient si mai ales SUA-Iran, spectatorul percepe nu doar latura subiectiva a perspectivei americane asupra subiectului, ci si problema Iranului care cerea in 1979 sa se faca dreptate, in stil traditional arab, insa justificat.

Argo (sursa)

In film apar si clisee clasice din filmele de actiune americane, in special cursa contra cronometru de la final cand are loc o sincronizare perfecta intre decolarea avionului si masinile militiilor islamiste care invadeaza pista cu cateva momente intarziere. Mi s-a parut ciudat si faptul ca cei 6 americani care urma sa fie scosi din Iran nu erau extrem de infricosati pe parcursul actiunii, desi riscau in fiecare moment linsarea intr-o piata publica din Teheran.

Insa per total, filmul este foarte bun, impresionant, reusind sa aduca in fata publicului nu doar un moment istoric care a marcat politica externa americana, dar aruncand si un plus de lumina asupra cauzelor care alimenteaza ura viscerala a Iranului fata de SUA.

Merita vazut, daca nu l-ai vazut deja :D!

10 comentarii:

bucuros spunea...

am avut tentativa sa il vad odata.. din trailer nu m'a uimit de loc..
acuma ca zici tu sigur il vad :)

cotos spunea...

Astepta sa apara in calitate buna sa il pot urmari acasa.

Taraboste spunea...

Merita din plin ...

difuzoare auto spunea...

Eu am avut norocul sa-l vad in noiembrie chiar atunci cand a aparut. Nici eu nu aveam asteptari foarte mari. A fost oky actorul tot timpu, sau cel putin si-a ales filmele destul de inteligent incat sa ma faca sa le urmaresc. Insa la final chiar mi-a placut si mie.
Ai dreptate de cliseele de la sfarsit. Eu nu cred ca in relitate chiar au decolat la secunda.

Adriana spunea...

Chiar saptamana asta am vazut o recenzie la acest film si era trecut pe lista.. chiare acum il pun la descarcat..:)

Adriana Dinu spunea...

Trăiască uTorrent! Îl descarc și eu dacă îl găsesc!

Savoir Faire spunea...

imi cam sufla vantul prin buzunare, nu cred ca voi merge sa il vad

amiralul spunea...

ha ha, buna gluma... de parca s-ar duce cineva cu adevarat cu cinematograf. toata lumea trage torrenti de rupe.

joburi in alba iulia spunea...

Ultimul film pe care l-am vazut a fost "Hostel" , dar daca e recomandat asta, o sa-l vad si pe asta...

Violeta spunea...

Argo e un film chiar bun. Ma bucur foarte mult ca a castigat Oscarul anul acesta.

Trimiteți un comentariu

Parerea ta conteaza